Billeder

Gode fotografjobs

Alle fotografer kender til de kedelige langsomme tider, hvori det er svært at finde de helt spændende jobs. Der findes et væld af konkurrenter på området, uanset om du er en fotograf fra en lille flække eller om du kommer fra storbyen. Der findes flere freelancere og amatør fotografer, der kæmper om diverse jobs og er med til at presse priserne ned.

Disse 3 jobspecialer er omhandlende:

  • Bryllupsbilleder
  • Boliger
  • Produktfotograf

 

Bryllupsbilleder

Der er noget magisk og ubeskriveligt over at kunne forevige ens vielse, brudevals, taler og selve brylluppet. Af samme årsag betaler man derfor også ubeskriveligt høje summer for at få det bedste af det bedste, hvorfor netop dette speciale er særdeles attraktivt.

Ligesom lønchecken vil være høj, så er kravene mindst ligeså høje. Det er derfor også vigtigt, at man er indforstået med hvad det kræver for at være bryllupsfotograf. Man skal kunne sætte sig i deres sted og vigtigst af alt kunne fange alle følelserne på ens billeder.

 

Boliger

Et andet speciale, der måske er et ukendt blad for mange fotografer, er indenfor boliger. Der findes mange forskellige muligheder indenfor dette felt. Dette er ligeledes et felt, hvor der findes meget få specialister. Ligesom til bryllupper så betaler personer, der skal sælge deres hus ligeledes meget dyre domme for at få taget billeder af deres hus eller lejligheder. Der er ofte tale om høje beløb når husnøgler skifter hænder, hvorfor man ikke vil spare på billederne. Som sagt kan det være mange forskellige opgaver lige fra billeder til tilstandsrapporter til billeder af badeværelset.

Produktfotograf

Det sidste speciale er vedrørende produktbilleder. Der findes et væld af virksomheder i Danmark efterhånden, og denne tendens har ikke i sinde at stagnere lige foreløbig. Ligeledes er fremvisningen af ens produkter både offline såvel som online aldrig været vigtigere. Dertil findes der ikke mange fotografer, der specialiserer sig indenfor det, da det af flere bliver betegnet som ”kedeligt og upersonligt”. Men i løbet af de sidste par år har der været en tendens til at man som produktfotograf skal kunne skabe en historie til ens billeder, der rammer forbrugeren.